КЗ "Щітецька гімназія Вінницького району Вінницької області"



Природничо-математичний цикл

Керівник методичного об'єднання учителів природничо-математичного циклу

Войчишин Володимир  Васильович 

План роботи МО вчителів природничо-математичного циклу на 2025-2026 н.р.

Проблемне питання МО:

«Формування компетентного здобувача освіти засобами інноваційних технологій на уроках природничо-математичного циклу в умовах Нової української школи»

Мета роботи МО:

Підвищення професійної майстерності вчителів шляхом впровадження інноваційних освітніх технологій, реалізація компетентнісного підходу до навчання, розвиток критичного мислення, екологічної, математичної, природничої та інформаційно-цифрової грамотності учнів.

Основні напрямки та завдання роботи МО:

  1. Впровадження компетентнісного підходу в освітній процес.
  2. Забезпечення реалізації Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти.
  3. Використання інтерактивних, ІКТ-технологій та STEM-елементів у навчанні.
  4. Підвищення якості знань учнів шляхом індивідуалізації та диференціації навчання.
  5. Формування дослідницьких, логічних та аналітичних навичок в учнів.
  6. Підтримка та розвиток інтересу учнів до природничо-математичних наук.
  7. Сприяння розвитку творчого потенціалу педагогів та обміну досвідом.
  8. Аналіз результатів навчальної діяльності, участь у  НМТ, олімпіадах, конкурсах.

Форми роботи МО:

  1. Засідання методичного об’єднання (традиційні, тематичні, інтерактивні).
  2. Майстер-класи, тренінги, педагогічні воркшопи.
  3. Відкриті уроки, методичні тижні, позакласні заходи.
  4. Консультації, взаємовідвідування уроків, круглі столи.
  5. Участь у вебінарах, онлайн-конференціях, педагогічних платформах.
  6. Створення банку цифрових ресурсів, методичних матеріалів, електронних посібників.

Пріоритетні теми самоосвіти:

  1. Інтеграція STEM-освіти в навчальний процес.
  2. Формування ключових компетентностей учнів природничо-математичних дисциплін.
  3. Цифрові інструменти вчителя: платформи, сервіси, додатки.
  4. Використання інтерактивних технологій та методів критичного мислення.
  5. Розвиток дослідницьких навичок учнів на уроках природничо-математичного циклу.
  6. Інклюзивне навчання та диференційований підхід в умовах НУШ.
  7. Оцінювання результатів навчання: формувальне та підсумкове.

                       План засідань МО вчителів природничо-математичного циклу на 2025–2026 н.р.

Тема засідання

Питання, які розглядаються

Форма проведення

Відповідальний

1

Організація освітнього процесу у 2025/2026 н.р.

1. Аналіз роботи МО за минулий рік
2. Модульна програма НУШ для 8 класу
3. Інструктивно-методичні рекомендації МОН
4. Календарно-тематичне планування
5. Формувальне й підсумкове оцінювання за ГР

Круглий стіл, презентація, обговорення

Голова МО,

2

Методика викладання у контексті НУШ

1. Компетентнісний підхід
2. Дослідницькі методи у 8 класі
3. Цифрові інструменти
4. Оцінювання за ГР
5. Освітнє середовище

Практичне заняття, методичний діалог

Досвідчені вчителі МО

3

Впровадження STEM-освіти та міжпредметних зв’язків

1. Принципи STEM-освіти
2. Приклади STEM-проєктів
3. Міжпредметні зв’язки
4. Експериментальні/практичні роботи
5. Інтегровані завдання

Тренінг, міні-конференція, мозковий штурм

Вчителі фізики, хімії, біології, математики

4

Підвищення професійної майстерності вчителів ПМЦ

1. Участь у вебінарах, курсах
2. Обмін досвідом щодо НУШ
3. Презентація власних напрацювань
4. Сучасні методики та інновації

Семінар-практикум, презентації, дискусія

Усі члени МО

5

Підсумки роботи МО та підготовка до нового етапу

1. Аналіз результатів за ГР
2. Огляд методичних новинок
3. Моніторинг НУШ у 8 класі
4. Проблеми й шляхи вдосконалення
5. Планування на новий навчальний рік

Аналітичний семінар, звіт, обговорення

Голова МО

 

Засідання 1. Тема:  Організація освітнього процесу у 2025/2026 н.р.: аналіз діяльності, ознайомлення з новими методичними рекомендаціями та впровадження оновленого змісту НУШ у 8 класі

1.     Аналіз роботи МО за минулий навчальний рік.

  • Обговорення модельної програми НУШ для 8 класу (природничі дисципліни).
  • Ознайомлення з інструктивно-методичними рекомендаціями МОН.
  • Структура календарно-тематичного планування.
  • Формувальне та підсумкове оцінювання за ГР.

Засідання 2. Методика викладання у контексті НУШ

  1. Компетентнісний підхід в освітньому процесі
  2. Методика дослідницьких робіт у 8 класі
  3. Цифрові інструменти та інтерактив
  4. Оцінювання за групами результатів (ГР)
  5. Створення освітнього середовища у кабінетах

 

Засідання 3. Впровадження STEM-освіти та міжпредметних зв’язків

  1. Принципи STEM-освіти у природничо-математичному циклі.
    1. Приклади STEM-проєктів у 8 класі.
    2. Міжпредметні зв’язки в навчальному процесі.
    3. Організація експериментальних і практичних робіт.
    4. Використання інтегрованих завдань.

Засідання 4. Підвищення професійної майстерності вчителів природничо-математичного циклу

  1. Участь у вебінарах, конференціях, курсах підвищення кваліфікації, перспективи професійного розвитку.
    1. Обмін досвідом щодо впровадження НУШ у 8 класі.
    2. Презентація власних напрацювань учителів МО.
    3. Огляд сучасних методик та інновацій в освіті.

 

Засідання 5. Підсумки роботи МО та підготовка до нового етапу

  1. Аналіз досягнень учнів за результатами оцінювання ГР
  2. Огляд методичних інновацій, впроваджених у році
  3. Моніторинг результатів НУШ у 8 класі
  4. Проблеми та шляхи вдосконалення освітнього процесу
  5. Підсумкове планування роботи МО

План роботи

Вчителів природничо-математичного циклу

На 2024-2025 н.р.

Тематика

Форма проведення

Відповідальний

Відмітка про

виконання

Засідання № 1.  Вересень

Інструктивно-методична нарада

 

1

 

Обговорення та затвердження плану роботи МО на поточний навчальний рік.

вересень

 

 

2

Розподіл обов'язків між членами методичної комісії.

вересень

Члени МО

 

3

Обговорення інформації, здобутої на засіданнях районних МО.

вересень

Члени МО

 

4

Вивчення та аналіз нормативних та науково-методичних документів. Методичні рекомендації МОН щодо організації навчально-виховного процесу на уроках природничо-математичних дисциплін у 5 -11 класах. Інструкція з ведення ділової документації. Критерії оцінювання. навчальних досягнень здобувачів освіти 6-11 класу. Ведення шкільної документації відповідно до «Інструкції з ведення класного журналу 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів». Календарно-тематичне планування уроків природничо-математичних наук.

вересень

Члени МО

 

5

Розгляд календарних планів вчителів на І семестр.

вересень

Члени МО

 

6

Погодження планів роботи з учнями, які мають початковий рівень знань.

вересень

Члени МО

 

7

Погодження планів роботи в інклюзивному класі.

вересень

Члени МО

 

8

Підготовка до участі в конкурсах відповідного циклу.

жовтень

Члени МО

 

9

Обговорення інформації про курсову перепідготовку.

жовтень

Члени МО

 

10

Підготовка до І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад.

жовтень

Члени МО

 

Засідання № 2Листопад

 

1

Робота між засіданнями:  Проведення шкільного етапу предметних олімпіад. Підготовка до предметних тижнів.

 

листопад

Члени МО

 

2

Особливості Нового Державного стандарту базової і повної середньої освіти стосовно 6-11 класів, опрацювання Концепції Нової Української школи, обговорення змін в програмах предметів природничо-математичного циклу.

листопад

Члени МО

 

3

Практикум: Круглий стіл: «Самоосвітня діяльність вчителя». Складання графіка проведення І етапу Всеукраїнських предметних олімпіад. Поповнення шкільного сайту матеріалами МО. Тематика робіт членів МО. Консультації: «Структура сучасного уроку».

листопад

Члени МО

 

4

Доповідь на тему: «Адаптація  п’ятикласників до Нової української школи та їхнє оцінювання». Обмін досвідом, обговорення.

листопад

 

 

5

Планування на наступні засідання МО.

листопад

Члени МО

 

6

Підготовка до участі в конкурсах відповідного циклу.

листопад

Члени МО

 

 

Обговорення інформації про курсову перепідготовку.

листопад

Члени МО

 

Засідання № 3Січень

 

1

Обговорення відкритих уроків проведених вчителями, які входять до методичної комісії природничо-математичного циклу.

січень

Члени МО

 

2

Відвідування кращих кабінетів і обговорення ролі кабінету у використанні ефективних засобів навчання.

січень

Члени МО

 

3

Розробка стратегії діяльності вчителя в умовах дистанційної та змішаної освіти в умовах воєнного стану. Аналіз ризиків та прорахування негативних наслідків падіння ефективності навчального процесу в умовах воєнного стану.

січень

Члени МО

 

4

Обговорення результатів учнів  II туру всеукраїнських предметних олімпіад.

Впровадження Державного стандарту базової загальної середньої освіти. 

січень

Члени МО

 

5

Доповідь: «Різнобічний розвиток шляхом використання інноваційних технологій на уроках інформатики. Використання ІКТ на уроках – вимога до сучасного уроку. Використання хмарних сервісів на уроках інформатики». Обмін досвідом, обговорення.

січень

 

 

6

Доповідь на тему: «Компетентнісний підхід до організації самостійної роботи на уроках хімії».

січень

 

 

7

Практикум: Можливості використання засобів Google в роботі вчителя. Особливості роботи вчителів природничо-математичного циклу в ІІ семестрі, внесення коректив у планування. 

січень

Члени МО

 

8

Аналіз результатів навчальних досягнень учнів за І семестр предметів природничо-математичного напрямку.

січень

Члени МО

 

9

Обговорення інформації про курсову перепідготовку.

січень

Члени МО

 

                                                  Засідання № 4Березень

 

1

Творчий звіт вчителів, що атестуються.

березень

Члени МО

 

2

Про підготовку до державної підсумкової атестації. Завдання для тем та оцінювання екстернатів

березень

 

 

3

Доповідь на тему: «Методи формування ключових компетентостей на уроках математики».

березень

 

 

4

Компетентнісний підхід до викладання предметів природничо-математичного змісту. Обмін досвідом, обговорення.

березень

Члени МО

 

5

Проектна діяльність учнів як умова підвищення якості навчального процесу з біології. Обмін досвідом, обговорення.

березень

 

 

 

6

Особливості організації та проведення ДПА  в 9 класі та ДПАЗНО в 11класі.

березень

Члени МО

 

7

Обговорення інформації про курсову перепідготовку.

березень

Члени МО

 

Засідання № 5Травень

 

1

Інноваційні технології навчання у розвитку творчих здібностей учнів на уроках географії. Обмін досвідом, обговорення.

травень

 

 

2

Затвердження матеріалів для проведення ДПА в 9 класі з предметів природничо-математичного циклу.

травень

Члени МО

 

3

Проблема розвитку творчого мислення учнів (педагогічна майстерня). Творчий звіт вчителів з проблеми самоосвіти.

травень

Члени МО

 

4

Доповідь на тему: «Формування в учнів інформаційних компетентностей, шляхом використання програмових засобів».

травень

Павлик О.В.

 

5

Консультації: Проведення ДПА, ЗНОНМТ у поточному н.р. Моніторинг якості освіти. 

травень

Члени МО

 

6

Практикум:  Використання онлайнових технологій для організації навчально-виховного процесу (продовження роботи, обмін ідеями). Аналіз організації проектної діяльності. Аналіз позакласної роботи за рік. Попередній аналіз роботи МО за рік

червень 

 

 

7

Планування на наступний рік .

червень 

Члени МО

 

8

Обговорення інформації про курсову перепідготовку.

червень

Члени МО

 

9

Аналіз результатів навчальних досягнень учнів за ІІ семестр предметів природничо-математичного напрямку.

червень

Члени МО

 

10

Обговорення стану виконання навчальних програм.

червень

Члени МО

 

1

Інноваційні технології навчання у розвитку творчих здібностей учнів на уроках географії. Обмін досвідом, обговорення.

травень

 

 

2

Затвердження матеріалів для проведення ДПА в 9 класі з предметів природничо-математичного циклу.

травень

Члени МО

 

      

 

Тематика засідань МО учителів природничо-математичного циклу на 2019-2020 н.р.

Переглянути тут>>>


Повернутись назад


Прозорість та інформаційна відкритість

 Цікаво знати, що...