КЗ "Щітецька гімназія Вінницького району Вінницької області"



 

 

СХВАЛЕНО

На засіданні педагогічної

 ради 30.08.2024р.,

протокол №1

       ЗАТВЕРДЖЕНО

    Наказом директора        КЗ «Щітецька гімназія» від _______2024 р. № ____

 

 

 ПОЛОЖЕННЯ

про здійснення освітнього процесу

 з використанням технологій

дистанційного навчання

у КЗ «Щітецька гімназія»

(оновлене)

І. Загальні положення

1.1. Це Положення визначає механізм здійснення освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання під час організації здобуття початкової, базової та повної загальної середньої освіти за різними формами навчання (під час очного, а також всіх видів моделей змішаної технології навчання) у комунальному закладі «Щітецька гімназія» (далі – заклад освіти).

1.2. У своїй роботі зі здійснення освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання заклад освіти керується Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», наказом Міністерства освіти і науки України від 08 вересня 2020 року № 1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання».

1.3. Під навчанням з використанням технологій дистанційного навчання розуміється процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності здобувачів освіти, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу, який функціонує на базі інформаційно-комунікаційних технологій.

1.4. Завданням організації освітнього процесу з використанням технології дистанційного навчання є забезпечення учням закладу освіти можливості реалізації конституційного права на здобуття освіти.

1.5. Метою здійснення навчання з використаннням технологій дистанційного навчання є надання освітніх послуг учням закладу освіти для набуття ними знань, умінь і навичок відповідно до навчальних програм шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

1.6. З метою забезпечення в закладі освіти єдиних підходів до створення електронного освітнього середовища освітній процес під час дистанційного навчання здійснюється з використанням наборів інструментів, додатків та сервісів Google, а облік навчальних досягнень учнів – за допомогою електронних класних журналів (далі - ЕКЖ) та щоденників з можливостями дистанційного навчання на сайті "Нові Знання".

1.7. Педагогічні працівники, користуючись академічною свободою, додатково можуть обирати додаткові форми, методи і засоби організації освітнього процесу з використанням технології дистанційного навчання, враховуючи вікові особливості здобувачів освіти.

1.8. У цьому Положенні терміни і поняття вживаються у таких значеннях:

– технології дистанційного навчання – комплекс освітніх технологій, включаючи інформаційно-комунікаційні, що надають можливість реалізувати процес дистанційного навчання у закладі;

– інформаційно-комунікаційні технології дистанційного навчання – технології створення, накопичення, зберігання та доступу до веб-ресурсів (електронних ресурсів) навчальних дисциплін (програм), а також забезпечення організації і супроводу освітнього процесу за допомогою засобів інформаційно-комунікаційного зв’язку, у тому числі мережі Інтернет;

– веб-середовище — системно організована сукупність веб-ресурсів навчальних дисциплін (програм), програмного забезпечення управління веб-ресурсами, засобів взаємодії суб’єктів дистанційного навчання та управління освітнім процесом;

– веб-ресурси навчальних дисциплін (програм) – систематизоване зібрання інформації та засобів навчально-методичного характеру, необхідних для засвоєння навчальних дисциплін (програм), яке доступне через Інтернет за допомогою веб-браузера та/або інших доступних користувачеві програмних засобів;

– система управління веб-ресурсами навчальних дисциплін (програм) – програмне забезпечення для створення, збереження, накопичення та передачі веб-ресурсів, а також для забезпечення авторизованого доступу учасників освітнього процесу до цих веб-ресурсів;

– суб’єкти дистанційного навчання — особи, які навчаються (учні 1-9 класів), та особи, які забезпечують освітній процес за дистанційною формою навчання (педагогічні працівники);

– синхронний режим — взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники одночасно перебувають в електронному освітньому середовищі або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відео конференції;

– асинхронний режим — взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники взаємодіють між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому електронну пошту, платформи для навчання, програми для організації відео конференцій (Meet), месенджери (в тому числі Viber) тощо.

Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».

1.9. Організація освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання здійснюється з дотриманням вимог законодавства про освіту, захист персональних даних, а також санітарного регламенту і норм (щодо формування розкладу навчальних занять, рухової активності, вправ для очей, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, тривалості виконання завдань для самопідготовки у позанавчальний час) та Інструкції з ведення електронного класного журналу у КЗ «Щітецька гімназія», затвердженої наказом по закладу від 31.08.2022 р. №62.

1.10. Для осіб із особливими освітніми потребами освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання здійснюється з урахуванням індивідуальної потреб, можливостей, здібностей та інтересів таких учнів.

Навчання може передбачати залучення допоміжних технологій дистанційного навчання (озвучування даних з екрану, голосове введення тексту, субтитри, збільшений розмір шрифта тощо) з урахуванням індивідуальних потреб, а також участі асистента вчителя та/або асистента учня (за наявності введеної посади).

1.11. У разі потреби керівник закладу освіти забезпечує організаційну та методичну підтримку педагогічних працівників для реалізації навчання з використанням технологій дистанційного навчання. З метою забезпечення умов праці, необхідних для організації такого навчання, може здійснюватися надання педагогічним працівникам персональних комп'ютерів (ноутбуків з можливістю використання засобів аудіо-, відеоконференцзв'язку) в тимчасове користування.

ІІ. Реалізація освітнього процесу

з використанням технологій дистанційного навчання

2.1. Організація освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання у закладі освіти відбувається у випадках:

  • очного навчання (розміщення додаткових матеріалів до уроків, покликання на тестування та інтерактивні вправи для повторення, виконання індивідуальних та спільних проектів, перевірки домашнього завдання, тощо);
  • змішаного навчання, коли окремі теми з навчального предмету (інтегрованого курсу) частиною учнів класу вивчаються очно, іншою частиною учнів класу – дистанційно (в асинхронному режимі, з можливістю надання учням підтримки шляхом проведення консультацій в синхронному режимі);
  • погіршенням епідеміологічної ситуації у регіоні та самому закладі;
  • надзвичайних ситуацій природного та техногенного походження (тривале відключення електроенергії, несприятливі погодні умови (ураган, буревій, різке зниження температури та ін.), інших обставин, які об'єктивно унеможливлюють відвідування закладу освіти;
  •  та інші випадки передбачені чинним законодавством.

2.2. Організація освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання в закладі освіти запроваджується рішенням педагогічної ради закладу освіти і затверджується наказом керівника.

2.3. Облік виконання завдань і результатів навчання учнів під час організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання здійснюється у:

  • електронному класному журналі (ЕКЖ), електронному щоденнику учнів (сайт "Нові Знання");
  • свідоцтвах досягнень учнів та табелях.

2.4. Організація освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання здійснюється з дотриманням вимог законодавства про освіту, захист персональних даних, а також санітарних правил і норм (щодо формування розкладу навчальних занять, рухової активності, вправ для очей, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, тривалості виконання завдань для самопідготовки у позанавчальний час) відповідно до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 01.08.2022 р. №1371 про внесення  змін до Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти (Наказ МОЗ від 25.09.2020 р. № 2205) щодо дотримання безперервної тривалості  навчальних занять   наступним чином:

1-2 класів – 2 навчальних занять по 30 хвилин або 3 – по 20 хвилин;

• 3-4 класів – 2 навчальних занять по 45 хвилин або 3 – по 30 хвилин, або 4 – по 20 хвилин;

• 5-6 класів – 2 навчальних занять по 45 хвилин або 3 – по 35 хвилин, або 4 – по 25 хвилин;

• 7-9 класів – 2 навчальних занять по 45 хвилин або 3 – по 40 хвилин, або 4 – по 30 хвилин, або 5 – по 25 хвилин;

Після занять із застосуванням ТЗН проводяться вправи з рухової активності та вправи гімнастики для очей. Комплекси відповідних вправ наведені згідно Санітарного регламенту.

Тривалість виконання завдань для самопідготовки учнів у позанавчальний час не рекомендується більше 1 години у 3-5 класах та 1,5 години у 6-9 класах, 2 години – у 10-11(12) класах. Учням 1-2 класів не рекомендуються обов’язкові завдання для самопідготовки у позанавчальний час.

2.5. Веб-ресурси, що використовуються педагогічними працівниками в закладі для забезпечення освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання, мають бути апробовані та детально опрацьовані педагогами закладу у своїй роботі. Інтерфейс освітніх веб-ресурсів має відповідати віковим особливостям учнів.

2.6. Усі педагоги щорічно підвищують кваліфікацію щодо організації та володіння технологіями дистанційного навчання, з наданням підтверджуючих документів.

2.7. Педагогічні працівники повинні мати:

  • апаратні засоби (персональні комп’ютери, мережеве обладнання, сервери, тощо), що забезпечують розроблення і використання веб-ресурсів навчального призначення, управління навчальним процесом та необхідні види навчальної взаємодії між суб’єктами дистанційного навчання в синхронному або асинхронному режимі;
  • інформаційно-комунікаційне забезпечення із пропускною здатністю каналів, що надає всім суб’єктам дистанційного навчання навчального закладу цілодобовий доступ до веб-ресурсів і веб-сервісів для реалізації навчального процесу у синхронному або асинхронному режимі;
  • веб-ресурси навчальних дисциплін (програм), що необхідні для забезпечення дистанційного навчання, можуть містити: методичні рекомендації щодо їх використання, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо; документи планування навчального процесу (навчальні програми, навчально-тематичні плани, розклади занять); мультимедійні презентаційні матеріали; онлайн термінологічні словники; практичні завдання із методичними рекомендаціями щодо їх виконання; віртуальні лабораторні роботи із методичними рекомендаціями щодо їх виконання; віртуальні тренажери із методичними рекомендаціями щодо їх використання; зразки тестових завдань для проведення контрольних заходів, тестування із автоматизованою перевіркою результатів, тестування із перевіркою викладачем; ділові ігри із методичними рекомендаціями щодо їх використання; електронні бібліотеки чи посилання на них; бібліографії; інші ресурси навчального призначення.

ІІІ. Особливості організації освітнього процесу

3.1. Види та форми здійснення освітнього процесу

     Освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання здійснюється синхронно/асинхронно у таких формах:

  • онлайн заняття;
  • самостійна робота;
  • виконання проєктних завдань,
  • виконання обов’язкових видів робіт (контрольна робота, практична робота, контрольне оцінювання та інші види робіт);
  • проведення годин спілкування з класними колективами (не менше одного разу на тиждень);
  • консультації з навчальних предметів (за необхідності);
  • здійснення виховної роботи закладу;
  • проведення засідань педагогічних рад та інструктивно-методичних нарад;
  • проведення батьківських зборів (не менше одного разу на місяць);
  • проведення загальношкільних заходів (за планом роботи закладу на поточний навчальний рік);

3.2.  Вимоги до завдань для учнів (синхронне/асинхронне викладання):

  • дистанційне завдання прописується у електронному журналі, зберігається протягом 30 днів, після –  автоматично видаляється.
  • завдання публікуються в день проведення уроку;
  • оптимальний обсяг завдань;
  • завдання розроблені таким чином, щоб унеможливити списування або копіювання з Інтернету;
  • чіткий та детальний виклад інструкції щодо виконання завдання;
  • додаткові навчальні матеріали, які забезпечують передачу відео-, аудіо, графічної та текстової інформації для полегшення роботи учнів дистанційно;
  • наявність зразків завдань або алгоритму послідовних дій учнів під час виконання творчих робіт;
  • інформаційні матеріали з правилами безпеки під час проведення дослідницьких завдань (уроки природничо-математичної галузі, технологічної галузі, фізичної культури);
  • доцільність завдання та відповідність віковим особливостям учнів.

3.3. Самостійне вивчення навчального матеріалу передбачає використання навчальних матеріалів занять у асинхронній формі (вимоги щодо самостійного вивчення навчального матеріалу конкретного предмету визначаються програмою навчальної дисципліни, методичними вказівками, інструкціями і завданнями), які учні отримують у електронному щоденнику на сайті Нові Знання.

3.4. Вимоги до проведення онлайн занять:

  • всі види онлайн занять з учнями здійснюються через додаток Google Meet;
  • учитель-предметник на кожен урок має надіслати учням у Viber-групу відповідного класу посилання на приєднання до онлайн-уроку через додаток Google Meet згідно розкладу уроків і графіка дзвінків;
  • учні та педагогічні працівники приєднуються до онлайн занять лише через свої акаунти;
  • підключення до онлайн занять учні здійснюють за 3 хв. до початку уроку;
  • заняття проводяться з учнями дистанційно у синхронному або асинхронному режимі;
  • навчальне заняття проводиться відповідно до розкладу уроків та графіка дзвінків;
  • зміст уроку відповідає календарно-тематичному плануванню з навчальних предметів;
  • дотримання санітарного регламенту проведення занять в онлайн формі;
  • дотримання основних етапів уроку;
  • підтримка зворотнього зв’язку (увімкненна камера в учня і вчителя);
  • використання наочних матералів (презентація, відео, схеми, малюнки та ін.);
  • наявність завдань для індивідуальної та групової роботи, спільної роботи над одним завданням;
  • проведення вправ на розвантаження (різні види і форми руханок);
  • використання різних методів формувального оцінювання та самооцінювання;
  • робота учнів з інтерактивними онлайн вправами, іграми, тощо;
  • облік відвідування учнями навчальних занять;
  • забороняється приєднувати до онлайн занять сторонніх осіб із невідомими акаунтами.

3.5. Вимоги до проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності

3.5.1. Класний керівник:

  • проводить онлайн заняття з безпеки життєдіяльності;
  • прикріплює матеріали в електронний журнал Нові знання «Класна година», які учні можуть переглядати протягом 30 днів;

3.5.2. Вчитель-предметник, який проводить інструктаж з безпеки життєдіяльності, прикріплює до завдання з практичною роботою, лабораторним дослідження та ін. покликання на інформаційні матеріали з даними правилами безпеки.

3.6. Вимоги до робіт, які надсилають учні:

  • якісні фото з достатнім освітленням, виконані камерою паралельно до роботи учня;
  • фото має максимально охоплювати роботу учня;
  • відео має бути чітким з достатнім звуком;
  • аудіофайли мають бути чітким звуком;
  • письмові відповіді мають бути поширеними, розкривати глибину знань і розуміння матеріалу;
  • дотримання граматичних, пунктуаційних правил.

IV. Контроль за відвідуванням онлайн занять

4.1. Облік відвідування учнями онлайн навчальних занять здійснюється в електронному журналі Нові знання.

4.2. Контроль за відвідуванням учнями онлайн навчальних занять здійснюють щоденно класні керівники та вчителі предметники на відповідних сторінках у електронному журналі на сайті Нові знання.

4.3. Класний керівник:

4.4.1.  у письмовому вигляді інформує адміністрацію закладу про учнів, які були відсутні на протязі 10 і більше днів на онлайн уроках, із зазначенням заходів, які були проведені щодо залучення таких учнів до освітнього процесу; в разі виявлення готує проект довідки до територіального органу Національної поліції та Службі у справах дітей про таких учнів.

4.4.3. інформує батьків щодо відсутності учнів на онлайн уроках.

4.5. Батьки учнів:

4.5.1. забезпечують присутність учнів на онлайн заняттях;

4.5.2. зобов’язані надати письмові пояснення або підтверджуючі документи про поважні причини відсутності учня на онлайн уроках;

4.6. Заступник директора з виховної роботи:

4.6.1. Здійснює щотижневий моніторинг за відвідуванням учнями навчальних занять у «Журналі обліку відвідування уроків» у електронному журналі.

V. Контроль за виконанням завдань

5.1. Адміністрація закладу здійснює моніторинг за виконанням учнями завдань щомісячно.

5.2. Педагогічний працівник:

5.2.1. несе персональну відповідальність за об’єктивність і своєчасність оцінювання роботи учня;

5.2.2. надсилає учням індивідуальні коментарі щодо виконаних завдань (за потреби)

5.3. Класний керівник:

5.3.1. організовує навчання для учнів та батьків щодо користування електронним щоденником Нові знання, порядком виконання завдань.

5.3.2. в письмовому вигляді отримує пояснення від батьків про причини пропуску онлайн-уроків та невиконання учнями завдань;

5.3.3. у письмовому вигляді інформує адміністрацію закладу про учнів, які на протязі 10 і більше днів не виконують завдань, із зазначенням заходів, які були проведені щодо залучення таких учнів до освітнього процесу; в разі виявлення готує проект довідки до територіального органу Національної поліції та Службі у справах дітей про таких учнів.

5.4. Батьки учнів:

5.4.1. здійснюють систематичний контроль за виконанням завдань у електронних учнівських щоденниках Нові знання.

5.4.2. надають письмові пояснення класному керівнику щодо причин невиконання учнями завдань та пропуску онлайн-уроків.

VI. Оцінювання результатів навчання учнів

6.1. Під час організації занять з використанням технологій дистанційного навчання оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за всі види робіт в залежності від специфіки навчального предмету (усна, письмова, тестова контрольна робота, твір, практична робота, лабораторне дослідження, робота на інтерактивних веб-сервісах тощо).

6.2. Письмові відповіді учнів з порушенням авторських прав або академічної доброчесності НЕ ОЦІНЮЮТЬСЯ.

6.3. Надіслані учнями невиконані роботи або пусті файли НЕ ОЦІНЮЮТЬСЯ.

6.4. Оцінювання навчальних досягнень учнів під час організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання педагогічні працівники здійснюють за роботу на онлайн-уроці та за виконання завдань у електронному жоденнику.

6.5. Облік занять під час організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання педагогічні працівники здійснюють у електронному журналі.

6.6. Учні, для яких  організовано освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання, обов’язково проходять формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання.

6.7. Облік поточного, тематичного, семестрового та річного оцінювання ведеться у електронному журналі; семестрового, річного та підсумкового у свідоцтві досягнень; семестрового та річного у табелях учнів. Контроль за навчальними досягненнями учнів батьки здійснюють через  електронні щоденники на платформі Нові знання.

6.8. Види та періодичність підсумкового оцінювання залежать від специфіки кожного навчального предмету.

6.9. Під час організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання колонка «Зошит» додається в кінці кожного місяця, проте оцінка не виставляється, якщо дистанційне навчання триває більше ніж три тижні, оскільки провідною формою роботи учнів є не лише робота із зошитом, а й створення мультимедійних презентацій та відеороликів, робота на інтерактивних аркушах, творчі завдання, онлайн тестування тощо, перевірку яких здійснює учитель в період дистанційного навчання.

VII. Керування системою організації освітнього процесу з використанням

технологій дистанційного навчання

7.1. Загальне керування системою організації освітнього процесу з використання технологій дистанційного навчання здійснює директор закладу освіти.

7.2. Оперативне керування здійснює заступник директора з навчально-виховної роботи, до функціональних обов’язків якого входить:

  • впровадження та покращення організації освітнього процесу з використання технологій дистанційного навчання;
  • забезпечення методичної, технічної підтримки під час очного та онлайн навчання;
  • адміністрування системного забезпечення корпоративної мережі для навчання;
  • мотивація педагогічних працівників, які впроваджують технології дистанційного навчання в закладі освіти;
  • проводить моніторинг дистанційних платформ і цифрових сервісів, які найбільше підходитимуть учням і педагогам для організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання під час надзвичайних обставин з урахуванням особливостей освітнього процесу закладу освіти;
  • сприяє поширенню кращого досвіду роботи вчителів з питань проведення занять у синхронному та асинхронному форматі на сайті закладу освіти та інших освітніх інформаційних ресурсах;

7.3. Класні керівники:

7.3.1. несуть відповідальність за організацію у своєму класі освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання.

7.3.2. здійснюють постійний контроль за станом навчання учнів та відвідуванням навчальних занять, моніторингом забезпеченості та наявності умов для дистанційного навчання;

7.3.3. підтримують постійний зворотній зв’язок з учнями і батьками.

VIII. Обов’язки учасників освітнього процесу

8.1. Здобувачі освіти:

  • здійснюють систематичну та змістовну взаємодію з педагогічними працівниками в синхронному або асинхронному режимі відповідно до розкладу занять з метою виконання освітньої програми для досягнення передбачених навчальними програмами результатів навчання;
  • опрацьовують зміст навчального матеріалу, завдання на його закріплення, виконують творчу, навчально-дослідницьку роботу, беруть участь у підсумкових роботах, тестуваннях тощо, використовуючи електронну освітню платформу, доступні комунікаційні онлайн сервіси та інструменти;
  • опрацьовують відгуки на виконані завдання, рекомендації, надані вчителями;
  • дотримуються принципів академічної доброчесності;
  • під час онлайн уроків працюють з увімкненими камерами;
  • відвідують усі навчальні заняття (відповідно до розкладу уроків).

8.3. Батьки:

  • забезпечують безпечним та комфортним робочим місцем;
  • забезпечують учнів технічними засобами навчання (комп’ютер з відеокамерою або ноутбук, підключені до мережі Інтернет );
  • сприяють виконанню дитиною освітньої програми, навчальних програм з окремих предметів (інтегрованих курсів) і досягненню передбачених ними результатів навчання, реалізації індивідуальної освітньої траєкторії, дбають про фізичне та психічне здоров'я дітей, формують у них навички здорового способу життя, а також сприяють дотриманню учнями академічної доброчесності в освітньому процесі (стаття 55 Закону України «Про освіту»). У разі, якщо під час організації  освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання батьки не виконують свої обов'язки щодо забезпечення здобуття дитиною освіти, зокрема не забезпечують участь дитини в освітньому процесі протягом 10 робочих днів підряд з невідомих причин, заклад освіти інформує про це відповідну службу у справах дітей. останова про порядок ведення обліку дітей шкільного віку та учнів, затверджена наказом Кабінету Міністрів України від 13.09.2017р. № 684).
  • дбають про психічне і фізичне здоров’я дітей, формують у них навички здорового способу життя;
  • сприяють дотриманню дітьми академічної доброчесності в освітньому процесі;
  • здійснюють постійний контроль за відвідуванням учнями навчальних онлайн занять;
  • систематично здійснюють контроль за результатами навчальної діяльності шляхом перегляду електронного щоденника учня;

8.4. Вчителі-предметники, класні керівники, адміністрація закладу забезпечують:

      1. здійснення освітнього процесу за допомогою технологій дистанційного навчання, з врахуванням вікових особливостей учнів;
      2. дотримання нормативних документів, які регулюють здійснення освітнього процесу за допомогою технологій дистанційного навчання;
      3. регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також надання їм підтримки в освітньому процесі (за потреби);
      4. оцінювання результатів навчання учнів проводять за видами оцінювання, визначеними нормативно-правовими документами, і відповідно до критеріїв, визначених МОН України.
      5. отримання навчальних матеріалів, спілкування між суб'єктами дистанційного навчання під час навчальних та корекційно-розвиткових занять, консультацій, що проводяться дистанційно, забезпечується передачею відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації в синхронному або асинхронному режимі.
      6. Педагогічні працівники самостійно визначають режим (синхронний або асинхронний) проведення окремих навчальних занять.
      7.  Для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад освіти індивідуально за допомогою інших засобів комунікації, доступних для учнів (телефонний, поштовий зв'язок тощо) організовує навчання.

 

 

 

СХВАЛЕНО

На засіданні педагогічної

ради 30.08.2021р.,

протокол №1

   ЗАТВЕРДЖЕНО

 Наказом директора   КЗ «Щітецька гімназія» від  31.08.2021 р. №57

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про здійснення освітнього процесу

 з використанням технологій

дистанційного навчання

у КЗ «Щітецька гімназія»

 

І. Загальні положення

1.1. Це Положення визначає механізм здійснення освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання під час організації здобуття початкової, базової та повної загальної середньої освіти за різними формами навчання (під час очного, а також всіх видів моделей змішаної технології навчання) у комунальному закладі «Щітецька гімназія» (далі – заклад освіти).

1.2. У своїй роботі зі здійснення освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання заклад освіти керується Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Положенням про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженим наказом МОН України від 08 вересня 2020 року № 1115).

1.3. Під навчанням з використанням технологій дистанційного навчання розуміється процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності здобувачів освіти, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу, який функціонує на базі інформаційно-комунікаційних технологій.

1.4. Завданням організації освітнього процесу з використанням технології дистанційного навчання є забезпечення учням закладу освіти можливості реалізації конституційного права на здобуття освіти.

1.5. Метою здійснення навчання з використанням технологій дистанційного навчання є надання освітніх послуг учням закладу освіти для набуття ними знань, умінь і навичок відповідно до навчальних програм шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

1.6. З метою забезпечення в закладі освіти єдиних підходів до створення електронного освітнього середовища освітній процес під час дистанційного навчання здійснюється на базі освітньої платформи Google (набір інструментів, додатків та сервісів Google), а облік навчальних досягнень учнів у паперових класних журналах.

1.7. Педагогічні працівники, користуючись академічною свободою, додатково можуть обирати додаткові форми, методи і засоби організації освітнього процесу з використанням технології дистанційного навчання, враховуючи вікові особливості здобувачів освіти.

1.8. У цьому Положенні терміни і поняття вживаються у таких значеннях:

– технології дистанційного навчання – комплекс освітніх технологій, включаючи інформаційно-комунікаційні, що надають можливість реалізувати процес дистанційного навчання у закладі;

– інформаційно-комунікаційні технології дистанційного навчання – технології створення, накопичення, зберігання та доступу до веб-ресурсів (електронних ресурсів) навчальних дисциплін (програм), а також забезпечення організації і супроводу освітнього процесу за допомогою засобів інформаційно-комунікаційного зв’язку, у тому числі мережі Інтернет;

– веб-середовище — системно організована сукупність веб-ресурсів навчальних дисциплін (програм), програмного забезпечення управління веб-ресурсами, засобів взаємодії суб’єктів дистанційного навчання та управління освітнім процесом;

– веб-ресурси навчальних дисциплін (програм) – систематизоване зібрання інформації та засобів навчально-методичного характеру, необхідних для засвоєння навчальних дисциплін (програм), яке доступне через Інтернет за допомогою веб-браузера та/або інших доступних користувачеві програмних засобів;

– система управління веб-ресурсами навчальних дисциплін (програм) – програмне забезпечення для створення, збереження, накопичення та передачі веб-ресурсів, а також для забезпечення авторизованого доступу учасників освітнього процесу до цих веб-ресурсів;

– суб’єкти дистанційного навчання — особи, які навчаються (учні 1-9 класів), та особи, які забезпечують освітній процес за дистанційною формою навчання (педагогічні працівники);

– синхронний режим — взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники одночасно перебувають в електронному освітньому середовищі або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відео конференції;

– асинхронний режим — взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники взаємодіють між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому електронну пошту, платформи для навчання, вебсервіси (classroom), програми для організації відео конференцій (Meet), месенджери (в тому числі Viber) тощо.

Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».

1.9. Організація освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання здійснюється з дотриманням вимог законодавства про освіту, захист персональних даних, а також санітарного регламенту і норм (щодо формування розкладу навчальних занять, рухової активності, вправ для очей, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, тривалості виконання завдань для самопідготовки у позанавчальний час).

1.10. Для осіб із особливими освітніми потребами освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання здійснюється з урахуванням індивідуальної потреб, можливостей, здібностей та інтересів таких учнів.

Навчання може передбачати залучення допоміжних технологій дистанційного навчання (озвучування даних з екрану, голосове введення тексту, субтитри, збільшений розмір шрифта тощо) з урахуванням індивідуальних потреб, а також участі асистента вчителя та/або асистента учня (за наявності введеної посади).

1.11. У разі потреби керівник закладу освіти забезпечує організаційну та методичну підтримку педагогічних працівників для реалізації навчання з використанням технологій дистанційного навчання. З метою забезпечення умов праці, необхідних для організації такого навчання, може здійснюватися надання педагогічним працівникам персональних комп'ютерів (ноутбуків з можливістю використання засобів аудіо-, відеоконференцзв'язку) в тимчасове користування.

 

ІІ. Реалізація освітнього процесу

з використанням технологій дистанційного навчання

2.1. Організація освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання у закладі освіти відбувається у випадках:

  • очного навчання (розміщення додаткових матеріалів до уроків, покликання на тестування та інтерактивні вправи для повторення, виконання індивідуальних та спільних проектів, перевірки домашнього завдання, тощо);
  • змішаного навчання, коли окремі теми з навчального предмету (інтегрованого курсу) частиною учнів класу вивчаються очно, іншою частиною учнів класу – дистанційно (в асинхронному режимі, з можливістю надання учням підтримки шляхом проведення консультацій в синхронному режимі);
  • погіршенням епідеміологічної ситуації у регіоні та самому закладі;
  • надзвичайних ситуацій природного та техногенного походження (тривале відключення електроенергії, несприятливі погодні умови (ураган, буревій, різке зниження температури та ін.), інших обставин, які об'єктивно унеможливлюють відвідування закладу освіти;
  •  та інші випадки передбачені чинним законодавством.

2.2. Організація освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання в закладі освіти запроваджується рішенням педагогічної ради закладу освіти і затверджується наказом керівника.

2.3. Облік виконання завдань і результатів навчання учнів під час організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання здійснюється у:

- Google Classroom (з кожного навчального предмету відповідно до навчального плану закладу на поточний навчальний рік);

2.4. Облік навчальних досягнень здійснюється в:

  • паперовому класному журналі;
  • свідоцтвах досягнень учнів 1-4 класів та табелях учнів 5-9 класів;

2.5. Освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання організовується відповідно до:

  • робочих навчальних планів закладу на поточний навчальний рік;
  • режиму роботи закладу освіти;
  • розкладу навчальних занять та графіка дзвінків 1-9 класів;
  • санітарного регламенту проведення навчальних занять у дистанційному форматі (наказ Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020р. №2205)

2.6. Веб-ресурси, що використовуються педагогічними працівниками в закладі для забезпечення освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання, мають бути апробовані та детально опрацьовані педагогами закладу у своїй роботі. Інтерфейс освітніх веб-ресурсів має відповідати віковим особливостям учнів.

2.7. Усі педагоги щорічно підвищують кваліфікацію щодо організації та володіння технологіями дистанційного навчання, з наданням підтверджуючих документів.

2.8. Педагогічні працівники повинні мати:

  • апаратні засоби (персональні комп’ютери, мережеве обладнання, сервери, обладнання для відеоконферент-зв’язку тощо), що забезпечують розроблення і використання веб-ресурсів навчального призначення, управління навчальним процесом та необхідні види навчальної взаємодії між суб’єктами дистанційного навчання в синхронному або асинхронному режимі;
  • інформаційно-комунікаційне забезпечення із пропускною здатністю каналів, що надає всім суб’єктам дистанційного навчання навчального закладу цілодобовий доступ до веб-ресурсів і веб-сервісів для реалізації навчального процесу у синхронному або асинхронному режимі;
  • веб-ресурси навчальних дисциплін (програм), що необхідні для забезпечення дистанційного навчання, можуть містити: методичні рекомендації щодо їх використання, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо; документи планування навчального процесу (навчальні програми, навчально-тематичні плани, розклади занять); мультимедійні презентаційні матеріали; онлайн термінологічні словники; практичні завдання із методичними рекомендаціями щодо їх виконання; віртуальні лабораторні роботи із методичними рекомендаціями щодо їх виконання; віртуальні тренажери із методичними рекомендаціями щодо їх використання; зразки тестових завдань для проведення контрольних заходів, тестування із автоматизованою перевіркою результатів, тестування із перевіркою викладачем; ділові ігри із методичними рекомендаціями щодо їх використання; електронні бібліотеки чи посилання на них; бібліографії; інші ресурси навчального призначення.

 

ІІІ. Особливості організації освітнього процесу

3.1. Види та форми здійснення освітнього процесу

3.1.1 Освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання здійснюється синхронно/асинхронно у таких формах:

  • онлайн заняття;
  • самостійна робота;
  • виконання проєктних завдань,
  • виконання обов’язкових видів робіт (контрольна робота, практична робота, контрольне оцінювання та інші види робіт);
  • проведення годин спілкування з класними колективами (не менше одного разу на тиждень);
  • консультації з практичним психологом закладу;
  • консультації з навчальних предметів (за необхідності);
  • здійснення виховної роботи закладу;
  • проведення занять групи подовженого дня (за наявності);
  • проведення засідань педагогічних рад та інструктивно-методичних нарад;
  • проведення батьківських зборів (не менше одного разу на місяць);
  • проведення загальношкільних заходів (за планом роботи закладу на поточний навчальний рік);

3.2. Вимоги до Google Class із навчальних предметів

3.2.1. Відповідальність за Google Class із навчального предмету, його наповнення та своєчасну перевірку завдань несе вчитель-предметник.

3.2.2. Вимоги до назви Google Class із навчального предмету:

  • назва навчального предмету відповідає навчальному плану закладу освіти на поточний навчальний рік;
  • прізвище, ім’я, по батькові вчителя, який веде навчальні заняття;
  • клас;
  • навчальний рік.

3.2.3. Обов’язкові інформаційні матеріали, які розміщуються у кожному Google Class:

  • покликання на електронні версії підручників, за якими здійснюється навчання в поточному навчальному році, навчальні посібники, іншу літературу (наукову, художню та іншу);
  • критерії оцінювання навчальних досягнень учнів;
  • довідкові матеріали (за потреби).
      1. Вчитель-предметник приєднує у ролі викладачів класного керівника даного класу, адміністрацію закладу, асистента вчителя (за наявності);

3.3. Вимоги до Google Class  «Година спілкування»

3.3.1. Google Class  «Година спілкування» створюється у кожному класі класним керівником на початку навчального року.

3.3.2. Класний керівник: педагога-організатора, асистента (за наявності); систематизує матеріали за розділами, розміщує обов’язкові інформаційні матеріали:

  • матеріали бесід з безпеки життєдіяльності;
  • розклад уроків;
  • розклад дзвінків тощо.

3.4.  Вимоги до завдань для учнів (синхронне/асинхронне викладання):

  • завдання групуються за темами або розділами відповідно до навчальної програми;
  • завдання публікуються в день проведення уроку;
  • у темі навчального завдання прописується номер завдання, тема уроку, контрольний вид перевірки та ін.;
  • оптимальний обсяг завдань;
  • завдання розроблені таким чином, щоб унеможливити списування або копіювання з Інтернету;
  • чіткий та детальний виклад інструкції щодо виконання завдання і надсилання вчителю;
  • кількість балів за правильно виконане завдання;
  • додаткові навчальні матеріали, які забезпечують передачу відео-, аудіо, графічної та текстової інформації для полегшення роботи учнів дистанційно;
  • наявність зразків завдань або алгоритму послідовних дій учнів під час виконання творчих робіт;
  • інформаційні матеріали з правилами безпеки під час проведення дослідницьких завдань (уроки природничо-математичної галузі, технологічної галузі, фізичної культури);
  • термін здачі виконаних завдань;
  • доцільність завдання та відповідність віковим особливостям учнів.

3.5. Самостійне вивчення навчального матеріалу передбачає використання навчальних матеріалів занять у асинхронній формі (вимоги щодо самостійного вивчення навчального матеріалу конкретного предмету визначаються програмою навчальної дисципліни, методичними вказівками, інструкціями і завданнями), які учні отримують у Google Class.  

3.5. Вимоги до проведення онлайн занять:

  • всі види онлайн занять з учнями здійснюються через додаток Google Meet;
  • учні та педагогічні працівники приєднуються до онлайн занять лише через свої акаунти;
  • учні 1-4 класів підключаються відповідно до графіка дзвінків на всі уроки згідно розкладу;
  • учні 5-9 класів підключаються на кожен урок через Google Class з предмета відповідно до розкладу уроків і графіка дзвінків;
  • підключення до онлайн занять учні здійснюють за 3 хв. до початку уроку;
  • заняття проводяться з учнями дистанційно у синхронному або асинхронному режимі;
  • навчальне заняття проводиться відповідно до розкладу уроків та графіка дзвінків;
  • зміст уроку відповідає календарно-тематичному плануванню з навчальних предметів;
  • дотримання санітарного регламенту проведення занять в онлайн формі;
  • дотримання основних етапів уроку;
  • підтримка зворотнього зв’язку (увімкненна камера в учня і вчителя);
  • використання наочних матералів (презентація, відео, схеми, малюнки та ін.);
  • наявність завдань для індивідуальної та групової роботи, спільної роботи над одним завданням;
  • проведення вправ на розвантаження (різні види і форми руханок);
  • використання різних методів формувального оцінювання та самооцінювання;
  • робота учнів з інтерактивними онлайн вправами, іграми, тощо;
  • облік відвідування учнями навчальних занять;
  • забороняється приєднувати до онлайн занять сторонніх осіб із невідомими акаунтами.

3.6. Вимоги до проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності

3.6.1. Класний керівник:

  • проводить онлайн заняття з безпеки життєдіяльності;
  • прикріплює матеріали в гугл клас «Година спілкування»;
  • роздруковує з гугл класу аркуш з прізвищами та відмітками про ознайомлення кожного учня, із зазначенням назви та виду інструктажу.

3.6.2. Вчитель-предметник, який проводить інструктаж з безпеки життєдіяльності, прикріплює до завдання з практичною роботою, лабораторним дослідження та ін. покликання на інформаційні матеріали з даними правилами безпеки.

3.7. Вимоги до робіт, які надсилають учні:

  • якісні фото з достатнім освітленням, виконані камерою паралельно до роботи учня;
  • фото має максимально охоплювати роботу учня;
  • відео має бути чітким з достатнім звуком;
  • аудіофайли мають бути чітким звуком;
  • письмові відповіді мають бути поширеними, розкривати глибину знань і розуміння матеріалу;
  • дотримання граматичних, пунктуаційних правил.

 

IV. Контроль за відвідуванням онлайн занять

4.1. Облік відвідування учнями онлайн навчальних занять здійснюється кожним вчителем-предметником.

4.2. Контроль за відвідуванням учнями онлайн навчальних занять здійснюють щоденно вчителі-предметники, щотижня -  класні керівники.

4.3. Педагогічні працівники:

4.3.1. зобов’язані здійснювати облік учнів на онлайн уроці (синхронно) в день його проведення знаком «+», Додаток 1.

4.4. Класний керівник:

4.4.1. зобов’язаний щотижня (п’ятниця) здійснювати моніторинг відвідування навчальних занять учнями свого класу.

4.4.2.  у письмовому вигляді інформує адміністрацію закладу про учнів, які були відсутні на протязі 10 і більше днів на онлайн уроках, із зазначенням заходів, які були проведені щодо залучення таких учнів до освітнього процесу; в разі виявлення готує проект довідки до територіального органу Національної поліції та Службі у справах дітей про таких учнів.

4.4.3. інформує батьків щодо відсутності учнів на онлайн уроках.

4.5. Батьки учнів:

4.5.1. забезпечують присутність учнів на онлайн заняттях;

4.5.2. зобов’язані надати письмові пояснення або підтверджуючі документи про поважні причини відсутності учня на онлайн уроках;

4.6. Заступник директора з виховної роботи:

4.6.1. Здійснює щомісячний моніторинг за відвідуванням учнями навчальних занять у «Журналі обліку відвідування онлайн уроків».

 

V. Контроль за виконанням завдань

5.1. Адміністрація закладу здійснює моніторинг за виконанням учнями завдань щомісячно.

5.2. Педагогічний працівник:

5.2.1. встановлює терміни здачі завдань з врахуванням виду навчальної діяльності учнів;

5.2.2. приєднує класних керівників, асистента вчителя (за наявності), адміністрацію закладу до Google Class з навчальних предметів.

5.2.3. несе персональну відповідальність за об’єктивність і своєчасність оцінювання роботи учня;

5.2.4. надсилає учням індивідуальні коментарі щодо виконаних завдань (за потреби)

5.3. Класний керівник:

5.3.1. організовує навчання для учнів та батьків щодо користування Google Class, порядком виконання завдань.

5.3.2. з метою контролю за виконанням учнями навчальних завдань приєднується до усіх Google Class з навчальних предметів у своєму класі; 

5.3.3. здійснює щотижневий (п’ятниця) контроль за виконанням учнями завдань в усіх Google Class з навчальних предметів;

5.3.4. в письмовому вигляді отримує пояснення від батьків про причини невиконання учнями завдань;

5.3.5. у письмовому вигляді інформує адміністрацію закладу про учнів, які на протязі 10 і більше днів не виконують завдань, із зазначенням заходів, які були проведені щодо залучення таких учнів до освітнього процесу; в разі виявлення готує проект довідки до територіального органу Національної поліції та Службі у справах дітей про таких учнів.

5.4. Батьки учнів:

5.4.1. здійснюють систематичний контроль за виконанням завдань у Google Class з навчальних предметів;

5.4.2. надають письмові пояснення класному керівнику щодо причин невиконання учнями завдань.

 

VI. Оцінювання результатів навчання учнів

6.1. Під час організації занять з використанням технологій дистанційного навчання оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за всі види робіт в залежності від специфіки навчального предмету (усна, письмова, тестова контрольна робота, твір, практична робота, лабораторне дослідження, робота на інтерактивних веб-сервісах тощо).

6.2. Письмові відповіді учнів з порушенням авторських прав або академічної доброчесності НЕ ОЦІНЮЮТЬСЯ.

6.3. Надіслані учнями невиконані роботи або пусті файли НЕ ОЦІНЮЮТЬСЯ,

6.4. Оцінювання навчальних досягнень учнів під час організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання педагогічні працівники здійснюють за роботу на онлайн уроці та за виконання завдань у Google Class.

6.5. Облік занять під час організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання педагогічні працівники здійснюють у електронному журналі. У пеперовому класному журналі у графі «Зміст уроку» перед змістом уроку вносять запис «ДН» (Дистанційне навчання).

6.6. Учні, для яких  організовано освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання, обов’язково проходять формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання.

6.7. Облік поточного, тематичного, семестрового та річного оцінювання ведеться у електронному журналі; семестрового, річного та підсумкового у свідоцтві досягнень; семестрового та річного у табелях учнів. Контроль за навчальними досягненнями учнів батьки здійснюють через  предметні Google Class.

6.8. Види та періодичність підсумкового оцінювання залежать від специфіки кожного навчального предмету.

6.9. Під час організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання колонка «Зошит» додається в кінці кожного місяця, проте оцінка не виставляється, оскільки провідною формою роботи учнів є не лише робота із зошитом, а й створення мультимедійних презентацій та відеороликів, робота на інтерактивних аркушах, творчі завдання, онлайн тестування тощо, перевірку яких здійснює учитель в період дистанційного навчання.

6.10. Вимоги до виставлення підсумкового оцінювання:

  • під час виставлення тематичних оцінок враховуються усі форми та види робіт учнів, кількість виконаних та невиконаних завдань, робота на онлайн уроках;
  • семестрове оцінювання учнів здійснюється на підставі тематичного оцінювання з врахуванням динаміки роботи учня;
  • в разі невиконання учнем жодного завдання протягом теми у колонці «Тематична» виставляється неатестований (Н/А);
  • річне оцінювання учнів здійснюється на підставі семестрових оцінок.

 

VII. Керування системою організації освітнього процесу з використанням

технологій дистанційного навчання

7.1. Загальне керування системою організації освітнього процесу з використання технологій дистанційного навчання здійснює директор закладу освіти.

7.2. Оперативне керування здійснює заступник директора з навчально-виховної роботи, до функціональних обов’язків якого входить:

  • впровадження та покращення організації освітнього процесу з використання технологій дистанційного навчання;
  • забезпечення методичної, технічної підтримки під час очного та онлайн навчання;
  • адміністрування системного забезпечення корпоративної мережі для навчання;
  • мотивація педагогічних працівників, які впроваджують технології дистанційного навчання в закладі освіти;
  • проводить моніторинг дистанційних платформ і цифрових сервісів, які найбільше підходитимуть учням і педагогам для організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання під час надзвичайних обставин з урахуванням особливостей освітнього процесу закладу освіти;
  • сприяє поширенню кращого досвіду роботи вчителів з питань проведення занять у синхронному та асинхронному форматі на сайті закладу освіти та інших освітніх інформаційних ресурсах;

7.3. Класні керівники:

7.3.1. несуть відповідальність за організацію у своєму класі освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання.

7.3.2. здійснюють постійний контроль за станом навчання учнів та відвідуванням навчальних занять, моніторингом забезпеченості та наявності умов для дистанційного навчання;

7.3.3. підтримують постійний зворотній зв’язок з учнями і батьками.

 

VIII. Обов’язки учасників освітнього процесу

8.1. Здобувачі освіти:

  • здійснюють систематичну та змістовну взаємодію з педагогічними працівниками в синхронному або асинхронному режимі відповідно до розкладу занять з метою виконання освітньої програми для досягнення передбачених навчальними програмами результатів навчання;
  • опрацьовують зміст навчального матеріалу, завдання на його закріплення, виконують творчу, навчально-дослідницьку роботу, беруть участь у підсумкових роботах, тестуваннях тощо, використовуючи електронну освітню платформу, доступні комунікаційні онлайн сервіси та інструменти;
  • опрацьовують відгуки на виконані завдання, рекомендації, надані вчителями;
  • дотримуються принципів академічної доброчесності;
  • під час онлайн уроків працюють з увімкненими камерами;
  • відвідують усі навчальні заняття (відповідно до розкладу уроків).

8.3. Батьки:

  • забезпечують безпечним та комфортним робочим місцем;
  • забезпечують учнів технічними засобами навчання (комп’ютер з відеокамерою або ноутбук, підключені до мережі Інтернет );
  • сприяють виконанню дитиною освітньої програми, навчальних програм з окремих предметів (інтегрованих курсів) і досягненню передбачених ними результатів навчання, реалізації індивідуальної освітньої траєкторії, дбають про фізичне та психічне здоров'я дітей, формують у них навички здорового способу життя, а також сприяють дотриманню учнями академічної доброчесності в освітньому процесі (стаття 55 Закону України «Про освіту»). У разі, якщо під час організації  освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання батьки не виконують свої обов'язки щодо забезпечення здобуття дитиною освіти, зокрема не забезпечують участь дитини в освітньому процесі протягом 10 робочих днів підряд з невідомих причин, заклад освіти інформує про це відповідну службу у справах дітей. останова про порядок ведення обліку дітей шкільного віку та учнів, затверджена наказом Кабінету Міністрів України від 13.09.2017р. № 684).
  • дбають про психічне і фізичне здоров’я дітей, формують у них навички здорового способу життя;
  • сприяють дотриманню дітьми академічної доброчесності в освітньому процесі;
  • здійснюють постійний контроль за відвідуванням учнями навчальних онлайн занять;
  • систематично здійснюють контроль за результатами навчальної діяльності шляхом перегляду предметних Google Class та  електронного щоденника учня;

8.4. Вчителі-предметники, класні керівники, адміністрація закладу забезпечують:

      1. здійснення освітнього процесу за допомогою технологій дистанційного навчання, з врахуванням вікових особливостей учнів;
      2. дотримання нормативних документів, які регулюють здійснення освітнього процесу за допомогою технологій дистанційного навчання;
      3. регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також надання їм підтримки в освітньому процесі (за потреби);
      4. оцінювання результатів навчання учнів проводять за видами оцінювання, визначеними нормативно-правовими документами, і відповідно до критеріїв, визначених МОН України.
      5. отримання навчальних матеріалів, спілкування між суб'єктами дистанційного навчання під час навчальних та корекційно-розвиткових занять, консультацій, що проводяться дистанційно, забезпечується передачею відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації в синхронному або асинхронному режимі.
      6. Педагогічні працівники самостійно визначають режим (синхронний або асинхронний) проведення окремих навчальних занять.
      7. Для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад освіти індивідуально за допомогою інших засобів комунікації, доступних для учнів (телефонний, поштовий зв'язок тощо) організовує навчання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Зразок Оформлення титульної сторінки

 

Комунальний заклад «Щітецька гімназія»

 

 

Журнал обліку

відвідування учнів  _____ класу

________ н.р.

 

 

Класний керівник _________

 

 

Зразок оформлення предметної сторінки

 

Предмет ________

Вчитель ________

№ з/п

Прізвище та ім’я учня (учениці)

(дата)

(дата)

(дата)

(дата)

(дата)

(дата)

(дата)

(дата)

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Повернутись назад


Прозорість та інформаційна відкритість

 Цікаво знати, що...